ОЩАДБАНК. “Принади” роботи

Ощадбанк1. Бідність. Охопивши всю територію Україн , «Ощадбанк» змушений був набрати більш, як 20’000 співробітників, що обслуговують всю країну. Враховуючи його розмах і приблизні витрати на заробітну плату, можна здогадуватися, як дорого утримувати таку армію працівників, в яку входять не тільки офісні службовці, а й потужний підрозділ інкасації, з постійними витратами на транспорт, обмундирування та озброєння. Складно говорити, який саме дохід має банк, що сконцентрував свою сферу діяльності на безкоштовному обслуговуванні пенсіонерів та маючи неосяжну армію обслуговуючого персоналу. Ні для кого не секрет, що практично всі співробітники «Ощадбанку» отримують мінімальну зарплату. Максимум (що я чув від своїх знайомих, які займають провідні посади ) – це 1650 грн. , що ні в яке порівняння не йде з оплатою такої – ж посади в комерційних банках.

Мала забезпеченість кожного із співробітників створює напружену атмосферу непорозуміння між керівництвом і підлеглими даного банку. Отримуючи 1’200 грн. майже кожен працівник відноситься до своїх посадових обов’язків з презирством і шукає можливість швидше втекти з такого робочого місця. Не дивно, що працівники «Ощадбанку» змінюються кожні три – чотири місяці , а то й швидше . Уявивши собі повсякденну працю касира, який працює повний день без перепочинку з величезною чергою обурених пенсіонерів, можна тільки припустити, з яким острахом він перераховує «вечірню касу» (адже у випадку недостачі ніхто не допоможе і не виручить). І при цьому – отримуючи мізерну оплату праці. Ніхто не позаздрить такому працівникові. І мало хто змусить себе з патріотизму або навіть крайньої життєвої потреби віддати кращі роки життя на благо банку.

Торкнувшись теми скромного фінансування «Ощадбанку», важливо відзначити дуже низьку ступінь розвитку програмного забезпечення та комплектацію робочих місчь. Адже не рідкі випадки, коли створення черги пояснюється наявністю всього одного принтера на п’ять працівників.

2. Халатність. У даному випадку бідність і халатність йдуть рука об руку. Маленький розмір оплати праці значно знижує ентузіазм і цілеспрямованість працівників.
І ось тому яскравий приклад.
Клієнт звернувся до менеджера кредитування з проханням оформлення іпотечного кредиту. Недбалий і втомлений співробітник провів неточні розрахунки платоспроможності, що призвели до невірного результату, і почав оформляти кредит. Клієнт викликав експерта – оцінювача та оплатив його роботу у розмірі 5’000 грн. (територія, млин, будівля, обладнання – велика застава). Для подальшого розгляду кредитної заявки справу було передано в обласне управління, яке, посилаючись на неплатоспроможність клієнта, відмовило йому у видачі кредиту. Висновок: халатність співробітника призвела до значних, а головне – безглуздих витрат клієнта. І які б не були привабливі програми кредитування даного банку, цей клієнт і його оточення вже ніколи не звернуться сюди за кредитом.

Халатність простежується на всіх рівнях посадових щаблів. Кожен співробітник «Ощадбанку» намагається уникнути навіть найменшої відповідальності, передаючи кредитну справу з одного відділу в інший (а в «Ощадбанку» штат вельми роздутий). Тому, очікуючи швидкої реакції за вигідною пропозицією, клієнт може місяцями чекати відповіді, а може взагалі її не дочекатися.

Недбале ставлення до посадових обов’язків ми зустрічаємо повсякденно, практично в кожній організації чи установі. Але маючи вибір, навряд чи ми будемо схильні ризикувати своїми грошима, коли поруч з «Ощадбанком» стоять серйозні гравці банківського обслуговування.

3. Байдужість. Помилкова загальноприйнята думка, що державний банк поблажливо ставиться до важкого становища позичальника. «Ощадбанк» нікого не шкодує, і нарівні з іншими банками відсуджує у своїх боржників автомобілі, будинки і квартири. А рубрика «майно на продажу» на його офіційному сайті – тому підтвердження. Незліченна кількість заставного майна, за яким стоять люди, що потрапили у важку ситуацію. І які, оформляючи кредит у державному банку, сподівалися на поблажливі умови.

Яскравий приклад безжального відносини «Ощадбанку» до своїх клієнтів.
У процесі установки газового обладнання (працівниками газового господарства) стався вибух. Будинок зруйнований, господиня – інвалід. Бажаючи викрутиться із становища, на неї оформляють державний кредит і надають інший будинок. Але так як вона інвалід, і працювати не може, то прострочення стало величезним. Жалісливий співробітник банку звернувся до вищого керівництва з проханням зниження процентної ставки, але отримав відповідь (дослівно) : « До суду подати, будинок забрати, кредит закрити». Виявляючи безжалісність навіть у такому важкому випадку зрозуміло, що цей банк ні кого не пожаліє. І оформлення кредиту під приводом «все-таки державний банк» – не має під собою ніяких підстав.

4. Жахливе ставлення до клієнтів. Знаючи про вічні черги до кас «Ощадбанку», кожен з нас на власному досвіді переконався, як змучені і нервові співробітники розмовляють зі своїми клієнтами. І зупинити їх не можна навіть під приводом звільнення, так як вони самі тільки й чекають причини піти з такого робочого місця. Клієнти цього банку настільки звикли до хамства його працівників , що у відповідь касиру, який повертав неправильно заповнений бланк, зі словами: «БЕЗ ДАТИ» (в поспіху вимовлені, злито і невиразно), здивована бабуся тільки перепитала: «як ти мене назвала?»

5. Робота банкоматів. Вічне відсутність грошей у касі і постійні збої в програмному забезпеченні призводять до того, що невелика кількість наявних на балансі «Ощадбанку» банкоматів постійно відмовляються обслуговувати своїх клієнтів. Що призводить  як мінімум – до незручності обслуговування , а можливо – і до додаткових витрат .

Не рідкісні випадки, коли банкомат списував з рахунків власників карт гроші, при цьому, не видавши їх клієнтові. Розгляд подібного питання супроводжується тижневою тяганиною і безперервними докорами в безглуздості клієнта. Хоча і так всім зрозуміло, що такі збої – це наслідок застарілого обладнання та програмного забезпечення.

6. Розголошення інформації. Закон «про банківську таємницю», забороняє розголошувати будь-які отримані дані в стінах банківського закладу. Але безвідповідальність працівників « Ощадбанку» перевершує всі немислимі очікування. Так, розмовляючи в громадському місці, службовці цього банку, не звертаючи увагу на оточуючих, можуть голосно обговорювати фінансовий стан своїх клієнтів.

7. Недосвідчені працівники. Часта зміна персоналу призводить до того, що на відповідальних ділянках сидять учні, які обов’язково роблять помилки (в день 3 – 5 невірно введених реквізитів). Потім, для виправлення такого платежу, слід обійти із заявою кілька «вельми зайнятих» керівників і витративши до години часу, відправити – таки цей платіж.

Підводячи підсумок всім перерахованим чинникам, кожен з нас приймає своє рішення – користуватися послугами даного банку чи ні. Але очевидним залишається одне. Які – б не були умови банківських пропозицій, як заманливо не виглядала – б їх програма по залученню, розумно мисляча людина навряд чи добровільно погодиться обслуговуватися в хаосі державного масштабу. Думка про те, що недосвідчений фахівець може перерахувати важливий платіж не за призначенням, а потім протягом трьох днів буде його виправляти, настільки сильно відлякує серйозні організації, що шансу на їх залучення не залишається ніякого. Або знаючи про те, що у відповідальний момент касир може відповість: «грошей немає, і сьогодні не буде», кожен працівник боїться оформлення в цьому банку заробітної карти.

Акцентуючи увагу на масштабі того, що відбувається, розуміємо, що управління банку чудово знає про дану ситуацію. Тому можливо, в даному випадку достатньо доречна приказка про рибу , яка …

Продовження…

Оставить комментарий

Боб
Читайте ранее:
ОЩАДБАНК. Причини “успіху”

Вивчаючи рейтинги банків, нав'язливо впадає в очі лідируюча позиція «...

ПРИВАТБАНК. Чорний список

У статті «Кредитна історія - запорука отримання кредиту!» мною детально...

Закрыть