Етапи оформлення іпотеки
Ще матеріали по темі:
Як придбати дах над головою
Брокер, застава, страхування
Правильно продаємо-купуємо житло
Іпотека без початкового внеску
Як я брав іпотеку. Ч.1 Ч.2
Як рятувати свою іпотеку
Як рятувати іпотеку. Продовження
Іпотека без згоди дружини? Це шанс!
Банк житло не відбере
Спецреєстр малозабезпечених позичальників
Страхування кредиту
Процес кожної банківської операції виконується в кілька етапів. Потенційний позичальник, який звертається до фінансової установи з метою отримання іпотечного кредиту, вибирає надійний банк з найбільш вигідною програмою кредитування. Але в кожній банківській установі кожен клієнт повинен пройти стандартні етапи процедури отримання кредиту на нерухомість. Іпотечний кредит – це банківська позика, яка має цільове призначення, а саме – придбання нерухомості. Цей кредит є довгостроковим і порівняно з іншими видами кредитування характеризується низькими процентними ставками.
Для оформлення іпотеки спочатку подається відповідна заявка в банківську установу на отримання кредиту, а також попередньо надається пакет необхідних документів стандартної форми. Далі банк протягом декількох днів приймає рішення щодо можливості надання кредиту. У разі винесення позитивного рішення кредитною комісією банку, клієнт може приступати до пошуку житла. Для пошуку необхідного житла надається термін, який становить кілька місяців. За цей період часу позичальник зобов’язаний вибрати житло, яке буде повністю відповідати висунутим вимогам банку – кредитора.
Після цього необхідно зібрати наступний пакет документів для оцінки житла, а також здійснення угоди купівлі – продажу:
- Технічний паспорт, план будинку або квартири;
- Правовстановлюючі документи на житло;
- Довідка про реєстрацію, характеристика приміщення;
- Довідка, яка інформує про відсутність боргів за комунальні платежі і т.д.;
Наступний етап – оцінка житла. Банківській установі необхідно володіти інформацією щодо вартості нерухомості для оформлення кредиту. Сума кредиту, що надається банком, не повинна перевищувати 85-100% оцінної вартості нерухомості. Не потрібно плутати оціночну вартість з ринковою вартістю на нерухомість, яку запитує продавець. Дуже важливою особливістю в процесі оформлення іпотеки є страхування нерухомості. Ця необхідність обумовлюється тим, що у зв’язку з тривалим терміном кредитування банку потрібно надати гарантію у вигляді страхування ризиків, які пов’язані з імовірністю втрати працездатності позичальника, а також втратою або пошкодженням правовстановлюючих документів на нерухомість.
Після успішних процедур перевірки, оцінки нерухомості та її страхування, починається завершальний етап процесу оформлення іпотеки – позичальнику надаються документи на підписання іпотечного договору. Для виключення непередбачених обставин, позичальник зобов’язаний ознайомитися з формою договору на іпотеку і переконатися в тому, що всі умови є прийнятними і виконуваними. В окремих випадках замість іпотечного договору укладається угода на купівлю-продаж.
Необхідно пам’ятати, що іпотека – це не тільки вигідно, але і ризиковано як для позичальника, так і для кредитора. Адже економічна ситуація непередбачувана і завжди є ризик інфляції та змін валютного курсу. Таким чином, необхідно попередньо оцінити свої фінансові можливості і враховувати різного роду ризики.