Колектори
Колектори – хто вони, і навіщо потрібні.
Ще матеріали по темі:
Колектори і закон
Головні порушення колекторів
Як протистояти колекторним агентствам
Практичні поради по боротьбі з колекторами
Оформляючи кредитну заявку, клієнт банку більшою мірою заклопотаний думкою, як саме він розпорядитися отриманою готівкою, і лише мала частина з потенційних позичальників завбачливо зменшує суму запитаного кредиту до необхідного мінімуму, з метою значно зменшити ризики, і з бажанням своєчасно розрахуватися з банком.
З практики кредитування існує тверде правило: недбалий і безлаберний клієнт, показавши свою високу ступінь безвідповідальності вже в процесі оформлення кредиту, обов’язково вийде на прострочення, тим самим, додавши ще одного проблемного позичальника. Стоячи перед вибором: видавати-чи кредит людині, яка на перший погляд не вселяє довіру, кредитний менеджер повинен передбачити (можна сказати передчувати) конфлікт майбутніх відносин між банком і таким клієнтом. Але, найчастіше навіть самий безладний клієнт, оформлюючи кредит, приходить в банк випрасуваний, поголений і причесаний. Каже мало і обдумано. Маючи невисокий, але стабільний дохід, вже претендує на кредит. Сукупність цих факторів дозволяє такому клієнту легко обдурити кредитного співробітника і отримати довгоочікуваний кредит, свідомо знаючи про неможливість або небажання його повертати. Ще одна категорія людей, яка потрапляє в список проблемних позичальників, складається зі звільнених або скорочених працівників, хоч їх наміри були чисті і є яскраве бажання платити за рахунками, але такої можливості на даний період не існує.
Як тільки клієнт вийшов на прострочення, тобто вчасно не вніс оплату по кредиту, менеджер з кредитування зобов’язаний у телефонному режимі зв’язатися з клієнтом, уточнити причину неплатежу, нагадати про ступінь відповідальності, а також ввічливо попросити прийти в банк і внести оплату за кредитом.
Наступним етапом у боротьбі з простроченою заборгованістю, є відправка письмового повідомлення на домашню адресу клієнта, з вимогою терміново з’явитися в банк, для з’ясування термінів закриття простроченої заборгованості, або з вимогою закрити весь кредит. Протягом шістдесяти діб з дня першого прострочення, справа від кредитного відділу передається колектору.
Хто вони – ці колектори? І чому сьогодні банки надають можливість розбиратися зі «злісними неплатниками» колекторним агентствам, а не ведуть самостійну боротьбу?
Так, дійсно, сьогодні банки не обтяжують себе поверненням простроченої заборгованості, сміливо передаючи її разом з клієнтами, в міцні «лапи» колекторів. Але так було не завжди. Приблизно років п’ять тому, кредитний співробітник банку самостійно «воював» з даною проблемою. Маючи план з видачі кредитів і навчений ввічливо спілкуватися з клієнтами, даний співробітник зі своєю ввічливою дикцією і завантаженим повсякденним графіком самостійно намагався переконати злісного неплатника бути чесним по відношенню до банку. Із пливом часу, така боротьба з нульовим результатом лише значно збільшила список небажаючих платити.
Враховуючи всі ці чинники, банки змушені були створювати відділи по боротьбі з проблемними кредитами. У загони «проблемщиків» набиралися юристи з твердим і жорстким характером, які й зупинили негативну прогресію. На підставі цього досвіду, банками було прийнято, на їх погляд розумне рішення про передачу злісних неплатників в руки фахівців.
Спеціалісти – це ще слабо сказано. В колекторних фірмах працюють професіонали з повернення заборгованостей. Багато хто порівнює колекторів з викидайлами, і схожість дійсно є. Простежується вона в методах роботи з боржниками. Правда, тут без рукоприкладства: все нібито «в рамках закону».