Заборгованість на картці без кредитного ліміту

Кредитна картаЩе матеріали по темі:
Кредитна карта – переваги
Кредитна карта – недоліки
Правила користування кредиткою
Чи грабують Вашу кредитку?
Витрати з кредитки, про які ми не знаємо

Чому виникає несанкціонована заборгованість на пластиковій карті, у якої відсутній кредитний ліміт?

Багато хто з нас має пластикові карти без кредитного ліміту, і цими картами сміливо робить покупки в мережах супермаркетів. Ця прекрасна можливість перетворює даний пластик в ідеальний інструмент для покупок. Але чи знаємо ми, що можемо за допомогою такої карти влізти в борги?

Можемо, ще як можемо. Пояснюю:
Сьогодні багато посттерміналів магазинів, обслуговуючи клієнтів у реальному режимі часу, списують витрачену клієнтом суму з його рахунку моментально. Але, не всі посттермінали працюють в реальному часі. Є ще й ті, що списують суму в кінці робочого дня, одночасно з усіх клієнтів і всіх банків. Звичайно, власників таких магазинів зобов’язують змінити застаріле обладнання, але коли це відбудеться – питання без відповіді…

Тому, здійснюючи покупки, клієнт може отоваритися у такого підприємця, після чого він буде отоварюватися в інших торгових точках. Не особливо контролюючи свої витрати, покупець орієнтується тільки на залишок суми на власному рахунку. Використавши всю суму власних коштів, він спокійно пішов додому з нульовим залишком.

Однак по закінченню робочого дня, магазин вимагає від банків перерахування на власні рахунки того ресурсу, який напрацював впродовж дня. Банк перераховує магазину всю суму одним платежем, потім списує з кожного клієнта необхідну частину грошей. Пам’ятаючи про те, що у нашого клієнта не залишилося власних коштів, розуміємо, що дана сума піде в борг.

Отже, у нас є клієнт, у якого пластикова карта без кредитного ліміту, але банк зважаючи сформованих обставин змушений йому «мінусувати» витрачений ресурс. Тоді, клієнт, не оформлюючи кредиту, отримує заборгованість перед банком, а так як вона не санкціонована, то з першого ж дня на неї нараховується пеня.

Виходить, що нічого не підозрюючий покупець, отоварюючись в різних магазинах до тих пір, поки гроші не скінчилися на карті, порушив те, чого порушити не міг. І таким покупцем може стати кожен, якщо не буде контролювати свої витрати, а буде тільки сподіватися на надточну банківську систему.

Чи мають можливість банківські службовці знімати грошові кошти з рахунків клієнта самостійно?

Технічно така можливість існує завжди, а от формальний дозвіл на дану операцію не завжди має місце. Але, як би це не дивно звучало, час від часу співробітники банку з об’єктивних причин переводять грошові кошти клієнтів, без їх на те згоди.

Наприклад, «Райффайзен банк Аваль» в тексті договору з обслуговування заробітної картки має пункт, на підставі якого даний фінансовий заклад має право на списання залишку грошових коштів з картки клієнта, у якого більше двох років не було руху по рахунку. Ця процедура необхідна для примусового закриття «мертвих» рахунків, а так само для точного контролю над усіма картками даної банківської системи. Так само поводиться і «ПРИВАТБАНК», але лише з однією відмінністю – якщо «АВАЛЬ» ці кошти переносить на власні доходи, то «ПРИВАТБАНК» перераховує ці суми на благодійність. «ОЩАДБАНК», як державна установа, зобов’язаний у даному випадку зв’язатися з клієнтом або його родичами і оформити видачу на них.

Закриваючи одне з відділень, в якому мені довелося працювати, банк змушений був, перш ніж припинити свою діяльність у даному регіоні, повністю розрахуватися з клієнтами. З цією метою всі клієнти даного відділення були повідомлені про закриття. Але люди із залишком на рахунках менше п’яти гривень не з’явилися в банк для обнулення рахунку. Тоді на підставі службової записки від керівника відділення, нами були зняті з рахунків клієнтів всі грошові кошти (без їх на те згоди), складена точна відомість, яка була передана разом з грошима бухгалтеру підприємства.

Так як технічні умови роботи з рахунками клієнтів дозволяють розпоряджатися його грошима, то можна припустити, що нечесні банкіри (теоретично) можуть іноді «обманювати» клієнта, але в моїй практиці таких випадків не було, зважаючи на мою постійну спрямованість на захист клієнта.

Але не забувайте постійно контролювати свій рахунок. Це ваші гроші, і ніхто крім Вас не має право ними розпоряджатися.

Оставить комментарий

Боб
Читайте ранее:
Витрати з кредитки, про які ми не знаємо

Ще матеріали по темі: Кредитна карта – переваги Кредитна карта...

Чи грабують Вашу кредитку?

Ще матеріали по темі: Кредитна карта – переваги Кредитна карта...

Закрыть