Ліцензії на торгівлю алкоголем або тютюном

Litcenzia_alkohol

В цьому матеріалі детально розберемо, що необхідно знати підприємцю про ліцензії на роздрібну торгівлю алкоголем або тютюновими виробами.
Всі питання ліцензування такої торгівлі визначаються Ст.15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» та Наказом ДФС (Державної фіскальної служби) №213 від 24.10.2014 р. 

  Наказ ДФС про видачу ліцензій на алкоголь та тютюн (56.5 KiB, 356 скачиваний)


Ліцензії видають обласні управління державної фіскальної служби (ДФС), але документи можна подати як безпосередньо їм, так і в центр обслуговування платників (ЦОП) районної податкової, в якій має бути закріплений відповідальний працівник за прийняття документів та видачу готових ліцензій.
Для отримання ліцензії необхідно подати:
1. Заяву на одержання ліцензії (на тютюн та алкоголь – окремо!).

  Зразок заповнення заяви на ліцензію (78.5 KiB, 203 скачиваний)

 Законодавством не затверджено бланк такої заяви, але є чіткі вимоги щодо відомостей, які мають в ній бути. Практикується, що в приміщенні податкової є торгова точка, в якій можна за копійки придбати бланк заяви, а допомогти її заповнити мусять працівники ЦОП. У заяві обов’язково вказуються адреси місць торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), та дата початку їх обліку.
2. Документ про сплату за ліцензію за квартал. На рік плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкоголем становить 8 тис. гривень на кожен ЕККА (електронний контрольно-касовий апарат, РРО) (за тютюн – 2000 грн.), а на території сіл і селищ – 500 гривень на кожний ЕККА (250 грн – тютюн). Для місць торгівлі з торговельною площею понад 500 кв. м, – 8 000 гривень на кожний ЕККА (2000 грн. – тютюн). Вказані вище суми необхідно ділити на 4 та сплачувати кожен квартал. Рахунки для сплати постійно змінюються. Тому найкращий варіант – або спитати в податковій, або взяти на офіційному сайті ДФС України в розділі «Бюджетні рахунки». Черговий квартальний платіж за ліцензію сплачується до дати, вказаної на зворотному боці ліцензії у відмітці про плату.
Що важливо – документи подаються за місцем торгівлі, а не місцем обліку підприємця, і на кожне місце торгівлі – окремо!!!).
Податківець має видати заявнику копію опису прийнятих документів.
Ліцензія на роздрібну торгівлю разом з додатком або рішення про відмову в її видачі має бути видане не пізніше 10 календарних днів з дня отримання документів. Якщо відмова – зазначається підстава для відмови (фактично лише одна – невнесення плати за ліцензію).

Ліцензія видається терміном на один рік.

У разі зміни відомостей, вказаних в ліцензії, подаються заява (також довільної форми) та документи, що підтверджують такі зміни.

Якщо оригінал ліцензії втрачено, для отримання дублікату, необхідно подати заяву довільної форми та сплатити 780 грн.

Важливе значення має також місце зберігання алкоголю та тютюну, дані про яке вносяться до Єдиного реєстру. Внесення даних до цього реєстру проводиться на основі заяви, в якій вказуються адреса місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, а також ПІБ підприємця, місце його проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків.
До заяви додаються копія виданої заявнику ліцензії (засвідчена нотаріально або органом ліцензування, та документ, що підтверджує право користування цим приміщенням – договір оренди чи Свідоцтво на право власності).
Проте, до Реєстру вносяться тільки ті місця зберігання алкоголю та тютюну, що є за іншою адресою, як торгівельна точка, на яку отримана ліцензія.

Ліцензію необхідно зареєструвати в місцевій податковій (якщо документи подавались через ЦОП – це буде зроблено автоматично), а в сільській місцевості – і в сільській раді за місцем торгівлі.

Дія ліцензії може бути призупинена у випадку несвоєчасної квартальної оплати, про що обласна податкова має надати підприємцю відповідне письмове розпорядження.

Ліцензія може бути також анульована розпорядженням ГУ ДФС в області, якщо:
- черговий платіж за ліцензію не сплачено 30 календарних днів після призупинення ліцензії;
- є рішення суду про встановлення факту незаконного використання акцизних марок (для імпортерів);
- є рішення суду про встановлення факту торгівлі без акцизних марок;
- є рішення суду про встановлення факту перевезення через кордон без митного контролю;
- встановлено факт продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років або у не визначених для цього місцях.
Ліцензія вважається недійсною лише з моменту одержання підприємцем письмового розпорядження про її анулювання.

Вы можете пропустить чтение записи и оставить комментарий. Размещение ссылок запрещено.

Оставить комментарий

Подробнее в ДФС
EP
Дата доходу „спрощенця”

Ст. 292 Податкового кодексу України визначає, що датою отримання доходу...

Кредит под депозит
Декларували доходи – платіть податок!

Громадяни, які подали декларацію про майновий стан і доходи за...

Закрыть