Як банкіри нас обманюють

Банк обман

Багато хто з нас вже мали нещастя познайомитись зі всілякими банківськими хитрощами. Але не дивлячись на це, банкірам все одно вдається вганяти нас у борги, яких можна було б уникнути. І на сьогоднішній день менеджери кредитування мають величезний арсенал прийомів, здатних спровокувати прострочену заборгованість навіть у самого сумлінного платника.

Ні для кого не секрет, що кредитчик, який майстерно володіє методикою «правильного» спілкування, легко може піднести клієнтові неточні цифри обов’язкових платежів, які в недалекому майбутньому неодмінно виведуть даного позичальника на прострочену заборгованість. Подібна ситуація є повсякденним явищем для всіх кредитних установ, що знаходяться на бонусної системі. Так як від величини отриманого доходу менеджер кредитування має свій відсоток, то в його інтересах, щоб позичальник втратив якомога більше грошей.

Саме такий підхід до системи бонусного заохочення і підштовхує багатьох кредитних менеджерів хитрувати з клієнтами, щоб отримати надбавку до заробітної плати. Існує неймовірна кількість варіантів, як спровокувати у клієнта прострочення. І найпоширенішим способом можна назвати варіант, коли від позичальника ховається повна сума щомісячного платежу…

Як банки обманюють нас в кредитуванні?

Кожен кредитор самостійно вирішує, який платіж буде обов’язковий, а який не вважатиметься обов’язковим. Тому, назвавши тіло кредиту обов’язковим платежем, банкіри акцентують на цьому платежі основну увагу позичальника. Після чого в розумінні кредитоотримувача закріплюється думка, що інша частина платежу (тобто відсотки і супутні комісії), не є обов’язковими. Платити звичайно потрібно, але не обов’язково. Протягом перших місяців позичальник сумлінно вносить платіж у повному обсязі:
- Тіло кредиту;
- Відсотки;
- комісія;
- Плата за супровід.
Але як тільки у цього позичальника виникають які-небудь фінансові труднощі, він відразу ж згадує, яка частина кредиту вважається обов’язковою, а яка – ні. Потім, плануючи цього місяця заощадити на «необов’язкових» платежах, він не оплачує в повному обсязі щомісячний внесок (плануючи в наступному місяці відшкодувати сьогоднішній брак коштів). І все це з упевненістю, що нічого особливого він не порушив.

Проста банківська хитрість полягає в тому, що щомісячний платіж, який складається з декількох сум, повинен бути сплачений у повному обсязі – інакше штраф і пеня.

Дуже простий приклад – назвавши сік «смачним», його смакові якості не обов’язково будуть такими. Той же ефект і з банківськими визначеннями. Назвавши платіж «необов’язковим» банк встановлює штрафну санкцію за несплату даного платежу, як би провокуючи людину на неправильне розуміння.

Особливо чітко ця хитрість проглядається в СМС – повідомленнях багатьох банків, які нагадуючи клієнту про майбутній платіж, рекомендують суму до погашення в розмірі нарахованих відсотків, і не більше. Назвавши відсотки обов’язковим платежем, банк просить клієнта сплатити цю суму, а як тільки клієнт оплатить тільки частину платежу, так банк тут же його і штрафує за неповний щомісячний платіж (адже тіло кредиту залишилося непогашеним).

Тому Ви, як позичальник, повинні чітко розуміти, що щомісячний платіж по кредиту не може бути оплачений тільки частково, ні під яким приводом. Якщо у вас в графіку платежів фіксована сума, чітко дотримуйтеся її, спираючись на цифри, під якими стоїть підпис банкіра. Якщо трапилося так, що кредитний інспектор сказав вам щось, що суперечить наданим документам з печаткою та підписом, то обов’язково перевірте його слова, наприклад, зателефонувавши на гарячу лінію кредитора (0800…). І ви неодмінно отримаєте роз’яснення, яке точно відповідає наданим вам документам.

Візьміть собі за правило не вірити словам, а довіряти тільки документам (якщо ці документи мають юридичну силу – на них проставлені ​​живий підпис і мокра печатка). Якщо ж ситуація така, що без кредитування не обійтися, змиріться з тим, що доведеться приділити час на пошуки сумлінного кредитора. А зважившись оформити кредит, обов’язково читайте кредитний договір, паралельно задаючи питання кредитнику про той чи інший пункт договору. У процесі розмови можуть «спливти підводні камені» тексту, які зазвичай приховують від позичальника. А знайшовши в кредитному договорі протиріччя зі словами кредитного менеджера, впевнено вставайте і йдіть на будь-якій стадії оформлення угоди.

Адже поки не підписаний кредитний договір, Ви нічого банку не винні!

Вы можете пропустить чтение записи и оставить комментарий. Размещение ссылок запрещено.

19 комментариев к записи “Як банкіри нас обманюють”

  1. Світлана пишет:

    Я тоже такого мнения и тоже никогда не брала кредит. Лучше “сразу затянуть пояса”, собрать, или одолжить по возможности. Но кредиту говорю НЕТ. Знаю много людей, которые набрали кредитов и теперь ночами не спят.

  2. Ася пишет:

    Чергові страшилки. Звичайно, банки ніколи не працювали з альтруїстичних або гуманних міркувань. Однак і втрачати своїх клієнтів вони не хочуть і репутацією ризикувати теж. Можна, звичайно, всіх посадити в боргові ями і що? Все одно всіх не посадять, а потенційні клієнти більше не прийдуть. У мене самої кредит в Приваті на чималу суму. Поки плачу і нічого поганого не можу сказати. І знайомих у мене чимало, які працюють у тому ж Приваті і самі взяли великі кредити. Так що вони, знаючи ці схеми будуть добровільно в цю кабалу лізти? Не думаю.

  3. Ірина пишет:

    Що тільки не придумують банки, вже прям не знають, як би ще на нашому населенні нажитися. І найприкріше, що ми самі винні, бо мало хто читає договір перед тим, як його підписати, та й взагалі хоча-б вникнути.

  4. Vlad пишет:

    Система надання споживчих кредитів на Україні вигідна тільки банкам, але не споживачам. Досить часто клієнти потрапляють в не прості ситуації, коли кредит перетворюється для них вічною борговою ямою.
    Виходячи з особистого досвіду, можу хороші відгуки дати кредитній системі банків Аваль і ПриватБанку. Поліпшили роботу з клієнтами службовці Платинум банку і банку “Надра”.
    Гіркий особистий досвід і порада не зв’язуватися з банком “Дельта”. Грубість персоналу, зміна без відома клієнта кредитних угод, штрафні санкції по найменшими простроченими платежами, високі відсотки та інші незручності очікують простого споживача.

  5. Юра пишет:

    Так наживаються тільки на дурості людей. Кредити на покупку чого-небудь – відомий обман з купою нюансів і хитрощів. З кредитками справа йде трохи інакше, але все таки ніколи не потрібно забувати, що гроші це не твої і використовувати тільки тоді, коли точно впевнений, що через 30-55 днів (залежно від пільгового періоду) у тебе гроші для погашення точно будуть. Сам заборгованість моніторю через Приват24, платежі і терміни сам собі перевіряю і не маю жодних проблем.

  6. Оля пишет:

    Слава богу я не беру кредити. Краще вже почекати трохи, підзбирати грошей, ніж влазити в ці кредити. З такими умовами, як пропонують банки, переплачуєш майже половину.

  7. Світлана пишет:

    Краще з кредитом не зв’язуватися, але якщо вже без нього ніяк, то треба бути дуже обережними. Згодна з автором статті, що довіряти можна тільки документам з підписом і печаткою, а не словам. Виконувати все строго по “розписаним графіком” і тоді ризик бути обманутим буде мінімальний.

  8. Марія пишет:

    Так, перш ніж взяти кредит, необхідно сто разів подумати і двісті перерахувати. А також пам’ятати, що безпроцентних кредитів не буває, тому що якщо є слово кредит – це означає платність, повернення, терміновість. З особистого досвіду можу сказати, що розраховуючи суму до погашення, звертайте увагу на те що-б тіло кредиту гасилось не по п’ять копійок, а більш значними сумами.

  9. Борис пишет:

    Благо, що не всі банки займаються цими справами. Наприклад, я в ПриватБанку кредит вже три рази брав, і ніколи ніяких проблем з ними не виникало. Все чесно і порядно.

  10. Максим пишет:

    Стикався з проблемою, що іноді менеджери самі не знають конкретної інформації. Наприклад, купував техніку в кредит через Приват в Комфі з умовою 0% при погашенні протягом 6 місяців. Дівчина, яка видавала кредит сказала, що таких умов немає. Хвилин п’ять пішло на вмовляння спробувати такий варіант. Вона була дуже здивована, коли мені дали добро на отримання такого кредиту.

  11. Іван пишет:

    Тому слід уважно розпитувати менеджерів, а якщо вони виляють і не хочуть відповідати – то варто задуматися. Хочуть нагріти. Я намагаюся задавати питання, на які менеджер мусить дати однозначну відповідь – так чи ні.

  12. Ліза пишет:

    Не всі банки прагнуть обдурити свого клієнта. Адже і самому банку не вигідні фінансові з’ясування та суди з клієнтом. Банки нас обманюють під час складання договору, включаючи в нього дорогу страховку.

  13. Валерія пишет:

    Я не вважаю, що нас обманюю всі банкіри. Можуть, звичайно, попастися і недобросовісні особистості. Але в більшості своїй вони нормальні люди і попереджають нас про ризики. А взагалі треба уважно читати кредитний договір.

  14. Каріна пишет:

    Влазити в кредит страшно, але без цього дуже складно придбати щось дороге, тому що збирати гроші кілька років досить складно. Так що тут головне – уважно переглядати всі договори перед підписанням.

  15. Віка пишет:

    Підтримую! Що стосується сервісу Приват-24, то там дійсно все працює як у годинниковому механізмі. Виникають лише проблеми з отриманням переказів таким чином. Хоча подібна послуга передбачена, всеодно доводиться йти до відділення.

  16. Михаил пишет:

    Пользуюсь кредиткой Приват-банка. Как бы их не ругали, но это, видимо, единственный сайт в Украине с полноценным веб-интерфейсом. Очень удобно в любой момент зайти точно увидеть все данные по кредиту на данный момент: сколько еще надо выплатить, начисленные проценты, минимальный платеж и т.д.

    • Віка пишет:

      Підтримую! Що стосується сервісу Приват-24, то там дійсно все працює як у годинниковому механізмі. Виникають лише проблеми з отриманням переказів таким чином. Хоча подібна послуга передбачена, всеодно доводиться йти до відділення.

  17. Артем пишет:

    Все ж таки більшість банків нашої держави вказує в СМС-повідомленнях мінімальний необхідний платіж з урахуванням тіла кредиту, а також нарахованих відсотків.

    • Олена пишет:

      Така арифметика зрозуміла для молоді, а от у людей старшого віку часто виникають проблеми. Вони елементарно гроші через термінал на рахунок покласти не можуть, не говорячи вже про те, щоб відслідковувати, яким чином сплачуються відсотки.

Оставить комментарий

Подробнее в Важливо!
Автокредит
Документи для оформлення автокредиту

Високо цінуючи роль автотранспорту в нашому повсякденному житті, багато хто...

Євромайдан
Роздуми про Майдан

Дуже старався не чіпати політичні теми. Але сьогодні ситуація така,...

Закрыть