Як боротись з штрафними санкціями. Ч.2

Штрафи

Штраф
Усі кредитні договори мають штрафні санкції, і кожен банк має право встановити таке покарання в будь-якому прийнятному для нього розмірі. Встановивши позамежно високу штрафну санкцію, банк відлякує клієнта на оформлення кредиту, тому що на сьогоднішній день майже кожен позичальник, перш ніж оформити кредит, цікавиться розміром штрафного покарання, і почувши високу штрафну санкцію, іде з банку, так і не оформивши кредит.

Тому сьогодні розмір штрафу за споживчим кредитом орієнтовно становить від 100 до 500 гривень одноразового покарання. У цьому місці варто більш уважно уточнювати про умови таких санкцій. Справа в тому, що одні банки штрафують один раз, коли клієнт вийшов на прострочення, і відповідно так і пишуть у кредитному договорі, щоб не сполохати охочого оформити кредит. Інші банки, маючи такий же текст договору, штрафують клієнта кожен місяць перебування на простроченні, до тих пір, поки клієнт не ввійде в графік. Але якщо про це клієнту не говорити, а сам клієнт не цікавиться розміром заборгованості, то такі нарахування будуть супроводжувати горе-позичальника до кінця терміну кредиту. Тільки кінець в такому випадку буде ой як не скоро.

Викривши банк в такому злісному порушенні, не можна мовчати і нескінченно платити за його жадібність. Якщо на вас ще не подали до суду, то звернувшись з письмовою заявою на ім’я начальника відділення, вимагайте перерахунку штрафних санкцій, і навіть з урахуванням вже сплачених. Так як, спираючись на кредитний договір, клієнт має можливість захистити свої права в суді, то таке порушення не пройде безслідно для керівництва. Тому менеджеру простіше буде перерахувати вам штраф і переключитися на іншу роботу. У разі, якщо ваша справа передана до суду, то слід наполягти на детальному розгляді кредитного договору на предмет вірного нарахування штрафного покарання.

Порядок погашення простроченої заборгованості
На сьогоднішній день ряд українських банків впевнено ведуть політику недомовок з клієнтом, які значно погіршують становище позичальника. А при «розборі польотів» банкір, посилаючись на нерозуміння клієнта, знімає з себе відповідальність за тривалі штрафні санкції.

У кредитному договорі кожного банку існує обов’язковий порядок погашення простроченої заборгованості. Тому поетапне погашення особливо запущеного випадку простроченої заборгованості виглядає в такому порядку:
- Пеня;
- Штраф;
- Оплата за супровід;
- Прострочення за відсотками;
- Прострочення по тілу;
- Не прострочені відсотки;
- Тіло.

У разі порушення черговості банк порушує зобов’язання за даним договором, що дозволяє клієнту просити про перерахунок та взагалі розглянути можливість розірвання договору на зручних для себе умовах.

Якщо порушити процес погашення, то чи не погасивши прострочення, а відправивши гроші, припустимо на непрострочене тіло, то по такому кредиту, пеня буде нараховуватися, навіть якщо платити в повному обсязі і своєчасно. Але, саме такий випадок зустрічається набагато рідше, ніж інший варіант:

Клієнт, з’явившись в банк, цікавиться своєю заборгованістю, а банкір чітко і без пояснень відповідає на його питання: «Яка прострочена заборгованість?» Тоді кредитний менеджер вимовляє цифру ТІЛЬКИ простроченої заборгованості, не кажучи про суми штрафних санкцій. Клієнт підходить до каси і оплачує озвучену кредитником суму, і зі спокійною душею іде додому. Далі, гроші потрапляючи на кредит клієнта, оплачують не прострочення, а пеню та штрафні санкції, про які клієнта не попередили. Погасивши пеню, клієнт не позбувся прострочення, тому банк продовжує нарахування пені та штрафних санкцій. Даний приклад показує, як кредитний інспектор, маніпулюючи незнанням кредитних тонкощів, має можливість до нескінченності тягнути з клієнта гроші.

Саме схожими методами грішать деякі відділення «ПриватБанку», який, «нагодувавши» всю країну кредитними картами, не спромігся пояснити своїм клієнтам умови цього кредитного продукту. Після чого, клієнт в подиві приходить в банк з’ясувати походження прострочення, отримує відповідь простого і нібито дружнього характеру: «погаси (припустимо) триста гривень, і все буде добре». Наївний клієнт йде і погашає, а йому продовжують нараховувати пеню. Адже і сам позичальник не проти погасити велику суму, якщо б йому чесно сказали – він не зволікаючи, розплатився б. Але політика кредитування налаштована на довгі непорозуміння, на яких і будується частина доходів банку.

Тому не будьте пасивні і не потрапляйте під вплив «милої дівчини» з банку, не соромтеся уточнювати заборгованість і ставте питання таким чином, щоб у банкіра не залишалося приводу для маніпуляцій вами. У разі виникнення будь-яких непорозумінь, не варто довіряти менеджеру, відразу йдіть до управлінця – тільки так вам вдасться взяти під контроль свої гроші. Якщо викрили банк в найменшій похибці, тут же пишіть заяву на ім’я начальника відділення, і описавши ситуацію, вимагайте адекватної реакції, а всі витрати пов’язані з неправильним нарахуванням, змушуйте погасити за рахунок банку. Залишивши собі один примірник заяви з вхідним номером та підписом, ви в подальшому будете мати шанс відстоювати свої права.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

2 комментариев к записи “Як боротись з штрафними санкціями. Ч.2”

  1. людмила пишет:

    взяла кредит в приват у сумі 2200 а нарахували процентів 10000 і сказали виплатити,договору не надали і сказали що немае по кредитній карточці,що робити в цьому випадку.

    • Яна пишет:

      У меня такая же ситуация. На карте 5500 , а должна 11500 да еще и штраф. Что дрожать , незнаю. Может и мне хороший юрист подскажет. Звонят, домой приходят, а на суд не подают. Договора нет, только заява и та 2007 год.

Оставить комментарий

Подробнее в Важливо!, Суд
Штрафи
Як боротись з штрафними санкціями. Ч.1

Виходячи з практики судових розглядів, з упевненістю можна говорити про...

Приватний кредит
Приватний кредит. Ч.2

Приватна особа надає свої вільні грошові ресурси будь-якому громадянинові України,...

Закрыть