Як не дати собою маніпулювати. Ч.2

Як не дати собою маніпулювати

Як не дати собою маніпулювати Ч.1
Як не дати собою маніпулювати Ч.3

Останнім часом досить часто спостерігаються випадки , коли нестабільним становищем у суспільстві і економіці користуються маніпулятори, вміло граючи на почуттях людей (на почуттях страху, сорому, тривоги і т.д.). Такі продумані і вміло розіграні «спектаклі» провокують до дій і вчинків, які насправді для нас є абсолютно не вигідними, а іноді навіть і небезпечними. У підсумку, після всього цього, ми несемо втрати в матеріальному плані, і залишається відчуття, що нас обдурили і «кинули». Це головна ознака того, що нами управляли в своїх корисливих цілях.
Адже маніпуляція – це якраз психологічний вплив на людину з метою отримання певної вигоди. Майже завжди головною причиною потрапляння під вплив маніпуляційних дій стає недостатня інформованість людини в тій чи іншій ситуації. Давайте ж розберемося, які бувають способи маніпуляції і як з ними боротися.

Спосіб 1. Викид чуток і неправдивої інформації для провокування паніки
Припустимо, в соціальні мережі надходить інформація щодо того, що терміново необхідно забрати свої вклади з банківських рахунків або ж купувати/продавати іноземну валюту. Посилити дію подібних чуток може підтримання даної інформації з боку близьких і родичів. Таким чином, сказане набуває більш правдоподібний вигляд. Адже для чого наші родичі будуть нам брехати? Проте, джерело, з якого ці чутки були випущені, є досить сумнівним.
Основна проблема в тому, що вкладник, який почує подібне, терміновим чином прийде в банк і забере свій внесок, при цьому втрачаючи всі нараховані відсотки. Причому, не маючи на цю дію серйозних підстав, тверезо і раціонально не оцінивши реальність ситуації. Єдине, що керує людиною в цей момент – це страх втратити свої заощадження.
Як боротися. Перше і найважливіше, що необхідно зробити – оцінити надійність джерел і розповсюджувачів подібних чуток, а також особисто ознайомитися з даними, які є основою і безпосереднім підтвердженням цієї інформації. Доступний спосіб – це ознайомитися з об’єктивною статистикою банку, проаналізувати коментарі і думки надійних експертів ринку. Подібну статистику можна знайти на офіційних сайтах банку і на сайті НБУ. Тут ви маєте можливість порівняти основні показники капіталу та активів з іншими банківськими установами. Ніколи не приймайте поспішних рішень на підставі аналізу одного джерела – перевіряйте і звіряйте інформацію. Також, слід відкласти ухвалення рішення для подальшого його розгляду в більш спокійному емоційному стані.

Спосіб 2. Карткове шахрайство на основі страху клієнта
Даний спосіб грунтується на тому, що під сильним емоційним впливом людина готова зробити те, на що в звичайному стані просто не здатна. Наприклад, по телефону представившись співробітником банку, шахрай каже, що з вашого рахунку пропали кошти та для того, щоб повернути їх необхідно ТЕРМІНОВО сказати пароль, пін-код або виконати будь-які дії біля банкомата. Головне слово – «терміново», яке не залишає клієнту часу для прийняття раціонального рішення. У даній ситуації мета шахраїв – крадіжка коштів з клієнтського рахунку.
Як боротися. Ні за яких обставин не повідомляйте дані своєї пластикової картки (CVV-код; пін-код; паролі, що приходять на мобільний телефон; секретні слова тощо). У тому випадку якщо ви підозрюєте, що хтось намагається дізнатися вашу особисту інформацію, необхідно негайно звернутися у відділення банку, повідомити про подію і на час до повного з’ясування обставин заблокувати свої рахунки.

Далі буде

Вы можете пропустить чтение записи и оставить комментарий. Размещение ссылок запрещено.

7 комментариев к записи “Як не дати собою маніпулювати. Ч.2”

  1. Паша пишет:

    Хорошие советы, особенно хорошо было бы, если бы их прочитали люди, которые не очень в этом всем разбираются. Особенно люди старшего возраста. Для них эти банки, карты не очень понятны, они всю жизнь хранили деньги дома.

  2. Владислав пишет:

    А взагалі, як можна приймати рішення орієнтуючись на соціальні мережі? Я навіть просто читаючи новини вибираю 3 – 4 сайта авторитетних новинних агентств. Останнє що потрібно робити навіть у такій непростій ситуації як у нас – це піддаватися паніці.

  3. Марина пишет:

    Дуже важко оцінити достовірність інформації, особливо якщо її просто надлишок в соц. мережах. З досвіду можу сказати – достовірну інформацію про роботу банку можна отримати, тільки працюючи в цьому банку. Завжди розміщую депозити в тому банку, де працюю. Ось тоді я спокійна.

  4. Настя пишет:

    Головне – не піддаватися стадному почуттю, стримати себе, коли всі побігли в банк рятувати свої гроші. Завжди треба спочатку подумати, а потім вже здійснювати якісь дії.

  5. Катя пишет:

    Я думала, что будет немного больше ценных советов. Важнейший из них – это не оценивать из одного источника, а хорошо проверить и не горячиться. Ну и вообще надо иметь трезвый ум и держаться уверенно.

  6. Віка пишет:

    У даній нестабільної ситуації у нас в країні девіз повинен бути тільки один – без паніки! Важко втриматися від спокуси і не кинутися в банк за своїми кровними при черговому коливанні курсу, але потрібно розуміти, що втратити можна реально набагато більше, як забрати свій депозит після закінчення терміну.

  7. Анатолій пишет:

    У даній ситуації, яка досить критична, слід пам’ятати одне – обізнаність в економічних аспектах дозволить уникнути багатьох помилок і не попастися на афери шахраїв, які надають не достовірну інформацію. По – іншому ніяк і нікуди.

Оставить комментарий

Подробнее в Важливо!
Постановление НацБанка
Постанова Нацбанку №202. Вкладники – без паніки!

З 8 квітня цього року набрала чинності Постанова Національного банку...

Проблемы банков
Проблеми банків – проблема вкладника. Ч.2

У 2013 році українська банківська система пережила «період застою», а...

Закрыть