
Як не дати собою маніпулювати Ч.2
Як не дати собою маніпулювати Ч.3
На перший погляд може здатися, що ця тема з області психології не надто підходить до сайту про кредити. Але смію Вас запевнити, що хоча-б поверхневі відомості Вам дуже необхідні. І ось чому …
Ні для кого не секрет, що багато банківських службовців з часом навчилися маніпулювати підсвідомістю клієнта, схиляючи його до оформлення кредиту. Дійсно, такі навички приходять з роками, і якщо в банк приходить людина з довірливою натурою, то таку особистість легко схилити до оформлення навіть невигідного для неї кредиту.
Звичайно ж, у банках не працюють екстрасенси або гіпнотизери – вся справа в самому відвідувачі. Багато клієнтів схильні мислити приблизно так: «якщо вже прийшов, буду оформляти». Такого клієнта легко умовити, незважаючи на те, що через дорогу інший банк, з більш вигідними умовами кредитування. У випадку якщо клієнт прийшов запитати про маленький кредит, то йому справді не принципово де його оформляти. А ось як схилити клієнта оформити великий кредит, тут вже варто задуматися.
Один раз на рік всі співробітники нашого банку (по підрозділах) здійснюють поїздку в головний офіс для перевірки та удосконалення знань. На даних заняттях по черзі читають лекції психологи зі стажем і провідні співробітники банку. Обов’язковий перегляд фільмів вузько-профільного характеру з курсом правильної мови, дикції та роботи з запереченнями клієнта. Ретельно обговорюються найбільш гострі і часті ситуації з клієнтами. І все це зводиться до того, щоб клієнт, зайшовши в банк, не вийшов без оформленого банківського продукту. А якщо вже і вийшов, чи не оформивши нічого, то з великим буклетом інформації, який постійно буде нагадувати про розмову з банкіром. На завершення лекцій розігрується сценка діалогу вередливого клієнта з банківським службовцем.
Постійно проходячи такі «курси навчання», банківський працівник відточує свою майстерність і підлаштовує свої знання під менталітет свого кола клієнтів. Багато моїх колег скептично дивляться на тонкощі розмови з клієнтом і не застосовують отриманих знання. Але я завжди прагнув до кращих результатів, тому дуже часто бачив позитивні наслідки застосування цієї інформації (особливо – на невпевнених у собі клієнтах).
У моїй практиці навіть був випадок, коли перед лицем своїх співробітників (зовсім не бажаючи зла клієнту), двічі переконав його поміняти рішення. Клієнт зайшов уточнити залишок на картці, після чого я запропонував йому оформити на його заробітну картку послугу овердрафт, особливо довго вмовляти не довелося, і він дав згоду на оформлення. Потім я так само легко умовив його не оформляти овердрафт. При цьому клієнт пішов з банку в чудовому настрої – просто йому сподобалася приємна і поважна бесіда з кредитником (хоча ця бесіда для нього могла закінчитися короткостроковим кредитом і відсотками). Довівши собі і колегам працездатність прийомів спілкування з клієнтом, ми швидко забули цей випадок, як явище буденне і незначуще.
Звертаючись до вас, хочу акцентувати увагу на тому, що якщо ви людина довірлива і легко піддаєтеся переконуванням, то в банківські установи варто ходити або з другом, або з чітким переліком питань, і найголовніше – без документів. Це не дасть вам можливості оформити кредит без осмисленого і обдуманого рішення.
Якраз рік тому відчула деякі елементи маніпулювання мною з боку банку. Слава богу не дійшло діло до кредиту. Але все ж, як виявилося, працівники знають на що натиснути. Сподіваюся, що наступного разу прислухаюся до порад, які подані в статті.
Правильно, допоможе чітко складений список питань, чітке розуміння і планування своїх цілей. Я зараз уникаю великих кредитів, оскільки не впевнений у своєму майбутньому. І всі спроби нав’язати щось зайве припиняю на самому початку розмови.
Зараз у банках така атмосфера, та й не тільки у відділеннях, а й у колл-центрах, що постійно співробітники намагаються мені щось продати, вмовити на хоч що-небудь. Але я стійка, тримаюся)))
Всі ми тут (ну, або майже все) дорослі люди. Кожен сам вирішує для себе – чи користуватися йому кредитом або ще якою-небудь банківською послугою за своїм розсудом. Але те, що банкіри маніпулюють нами – це факт!
Кожен працівник банку має свій особистий підхід до клієнта, але ціль у всіх однакова – скоріш оформити кредит. Не раз бачив, що як тільки заходиш до банку та сідаєш за стіл, менеджер відразу починає говорити массу непотрібної та навязливої інформації, яку ти навіть і не розумієш. В кінці виходить, що кредит уже оформленний. Треба бути більш уважним, коли ходите до банку, адже в нашому житті все більш не цінується думка звичайної людини та насаджується інша, повірте, це буде у ваших же інтересах.
Все таки я не раз уже помічав, що в банку працюють працівники – психологи. Вони так ніжно про все розповідають, так що сам починаєш вірити, що цей банк є найкращий. Так, що читайте уважніше самі договори, там все детально написано.